✿ ☼ مرکزفرهنگی منتظران حضرت مهدی ☼ ✿

ورزش های مفید برای قلب

یک متخصص قلب و عروق اظهار کرد: پیاده روی، دویدن آهسته، دوچرخه سواری، شنا و ورزش‌های تفریحی برای سلامت قلب و ریه مفیدند. دکتر علی محمد حاجی زینعلی با اشاره به اینکه انجام حرکات ورزشی مناسب از بروز بیماری‌های قلبی پیشگیری می‌کند، گفت: تعداد جلسات ورزش باید حداقل ۳ تا ۴ جلسه در هفته باشد که در حد توان هر فرد قابل افزایش است. زمان لازم برای هر جلسه تمرین ۳۰ تا ۴۵ دقیقه است و می‌توان هنگام تمرین ورزشی چند دقیقه استراحت و اکسیژن گیری کرد. این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: باید شدت تمرینات در حدی باشد که ضربان قلب به میزان ۸۵ تا ۹۰ در صد افزایش یابد و برای محاسبه حداکثر ضربان قلب باید عدد سن را از ۲۲۰ کم کرد و عدد بدست آمده را در ۸۵ ضرب نمود. این متخصص قلب و عروق یاد آور شد: هنگام شروع حرکات ورزشی باید ابتدا بدن را با انجام حرکات کششی و سپس نرمش‌های سبک گرم کرد و پس از پایان مدت تمرین برای بازگشت بدن به حالت اولیه ترتیب مراحل گرم کردن بدن بطور معکوس انجام شود. به این صورت که پس از دوهای استقامتی، بطور آهسته دوید و در مرحله بعد حرکات نرمشی و در آخر حرکات کششی انجام شود
 مرکزفرهنگی منتظران حضرت مهدی
ساخت وبلاگ در میهن بلاگ

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | اخبار کامپیوتر، فناوری اطلاعات و سلامتی مجله علم و فن | ساخت وبلاگ صوتی صدالاگ | سوال و جواب و پاسخ | رسانه فروردین، تبلیغات اینترنتی، رپرتاژ، بنر، سئو